Společnost Sony koupí vývojářské studio Bungie za 3,6 miliardy dolarů
Společnost Sony Interactive Entertainment podepsala dohodu o převzetí vývojářského studia Bungie, které stojí za tituly Destiny a Halo (původně), za nemalou částku 3,6 miliardy dolarů.
Prodejem by se Bungie zařadilo do rodiny first-party studií PlayStation. Oznámení o akvizici přichází krátce poté, co Microsoft oznámil koupi studia Activision Blizzard za 68,7 miliardy dolarů.
Akvizice navazuje na dlouholeté partnerství mezi společnostmi Bungie a SIE, zejména v souvislosti s propagací her Destiny a Destiny 2. Po akvizici se Bungie a jeho přibližně 900 zaměstnanců stane součástí Sony Interactive Entertainment, ale společnost zdůrazňuje, že studio bude i nadále fungovat nezávisle a zachová si možnost vlastního vydávání jako součást SIE.
Stejně tak Bungie oznámilo, že podpora Destiny bude pokračovat i na jiných platformách než PlayStation, jako je Steam, Xbox a Stadia, a to navzdory novému statusu first-party vývojáře pro PlayStation.
„Jedná se o důležitý krok v naší strategii rozšiřování dosahu PlayStation na mnohem širší publikum,“ vysvětluje prohlášení prezidenta a generálního ředitele SIE Jima Ryana. „Chápeme, jak zásadní je pro studio Bungie komunita, a těšíme se, že ho budeme podporovat, až zůstane nezávislé a bude se dále rozvíjet.“
Pro Bungie znamená dohoda přístup k nové úrovni zdrojů a dosahu. Vedení Bungie již oznámilo plány na urychlení náboru zaměstnanců, aby „podpořilo naši ambiciózní vizi“.
V tiskové zprávě, která se akvizicí zabývá, se rovněž uvádí, že Bungie má ambice v budoucnu „rozšířit vesmír Destiny“ nad rámec současného katalogu titulů, nicméně v často kladených dotazech k dohodě se dodává, že Bungie si zachová „plnou tvůrčí kontrolu a vydavatelskou nezávislost nad vesmírem Destiny“.
„Se společností SIE je potenciál našich vesmírů neomezený. Naše budoucí hry budou podnikat odvážné kroky do pro Bungie neprobádaných prostor, budou nadále posouvat hranice možného a budou vždy postaveny na základech vytváření smysluplných celoživotních přátelství a vzpomínek,“ stojí v poněkud sentimentálním příspěvku generálního ředitele Bungie Peta Parsonse. Po akvizici má Parsons zůstat v čele studia spolu s jeho současnou správní radou a vedením.
Bungie není ve světě vývoje her první strany žádným nováčkem. Studio je samozřejmě původním vývojářem Halo, vlajkové sériepro Xbox, a v roce 2000 ho koupil Microsoft ještě před uvedením původního Xboxu na trh a debutem exkluzivní hry Halo: Combat Evolved pro Xbox a PC. Po téměř deseti letech vývoje hry Halo pod vedením Microsoftu se Bungie nakonec v roce 2007 oddělilo jako nezávislý vývojář, opustilo Halo a zaměřilo se na nové projekty.
V roce 2014 pak Bungie uvedlo na trh první díl Destiny, zajímavé je, že na základě vydavatelské smlouvy s vydavatelem Activision, který převezme Microsoftu. Destiny 2 vyšlo o několik let později, v roce 2017, nejprve jako titul vydávaný společností Activision. Bungie se s Activisionem rozešla po dvou letech existence hry a převzala tak vydavatelskou kontrolu nad sérií. Ačkoli Bungie nyní technicky uzavřelo svou poslední kapitolu jako nezávislé studio, Parsonsův příspěvek ke zprávě o akvizici zřejmě naznačuje, že zachování funkční nezávislosti i jako dceřiné společnosti SIE hrálo velkou roli v rozhodnutí spojit se s PlayStation.
Zdroj: gamedeveloper.com
- Novinky
- 2. 2. 2022