Teplotní funkce v ovladači na PS5?! Možná!

Teplotní funkce v ovladači na PS5?! Možná!

Sony má patent na haptické zařízení, které by mohlo ovladač zahřívat nebo deformovat v závislosti na herních prvcích.

Nedávno zveřejněný patentový dokument naznačuje, že Sony možná v současné době experimentuje s haptickou technologií, která by umožnila části herního ovladače měnit tvar nebo teplotu v závislosti na hraní.

Patent, kterého si původně všiml herní web Exputer, podrobně popisuje, jak by tato technologie fungovala, pokud by někdy vznikla. Ovladač by byl vybaven poddajnějším „pružným elementem“. Zatímco dnešní ovladače jsou z tvrdého plastu, tento pružný element by umožnil měnit různé vlastnosti. Tělo z tvrdého plastu se v průběhu desetiletí prakticky nezměnilo, ovladače se ale staly pokročilejšími a přibyly do nich detaily, jako jsou haptické funkce, které jsou přítomny v současném ovladači DualSense dodávaném s každým systémem PS5. Takže, není čas na zásadní změnu?

„V posledních letech však došlo k širokému využití technologií, které prezentují vibrace a silové vjemy s cílem obohatit uživatelské zážitky při hraní her a podobně,“ uvádí se v patentovém dokumentu. „Tento vynález byl vytvořen s ohledem na výše uvedené okolnosti a jeho cílem je poskytnout ovladač schopný obohatit haptické zážitky.“

Patent dále znázorňuje senzor, který by měřil detaily, jako například zda se pružného kusu dotknete, zkroutíte, stisknete jej, zmáčknete, rozmáčknete, třete… V reakci na to by mohla tato pružná část ovladače měnit svou teplotu, tvar a tvrdost. A ano, zní to celkem jako nemravný vtip, ale popis patentu společnosti Sony se toho nebojí. Fakt, že všechny tyto funkce jsou ovládány tlakem a teplem z rukou hráče, ještě umocňuje jisté nežádoucí konotace…

Pomineme-li dvojsmysly, je haptická technologie docela povedená. Tedy alespoň v rovině teorie. Pružný element by mohl být naplněn kapsami s plynem, které se rozpínají. Když se ovladač zahřeje, gelový materiál elementu by mohl změnit svou pevnost. Element by měl mít také vibrační schopnosti jakéhokoli moderního ovladače. I když může být zajímavé přemýšlet o tom, jak by takový ovladač mohl zintenzivnit herní zážitek, všechny tyto funkce by přece jen mohly být až zbytečně moc fyzicky stimulující.

Zdroj: kotaku.com

Zdroj ilustračního obrázku: Kamil S on Unsplash

Login
Loading...
Sign Up

New membership are not allowed.

Loading...