Celkem 52 % hráčů a 61 % hráček si myslí, že hraní počítačových her není jen pro kluky. Za rozhodně mužský sport vnímá gaming 13 % z nich[1]. Rovná polovina hráčské komunity jsou přitom ženy. Zábava v digitálním světě je dnes dostupná téměř každému – stoupá třeba i počet těch, kteří se hrám věnují po třicítce. Rozdíly mezi pohlavími nejsou patrné ani v přístupu...
Ve střední a východní Evropě se považuje tuzemský trh s počítačovými hrami za třetí největší, jeho celková hodnota přesahuje 4,1 mld. Kč[1]. Každý druhý Čech (ve věku mezi 6 až 64 lety) hraje ve svém volném čase hry na počítači nebo jiném zařízení. Počet hráčů ve věku 35-54 let se navíc za poslední čtyři měsíce zdvojnásobil. Data...
Ne každý kvůli globální pandemii COVID-19 tratil. Např. výrobci nejrůznějších gamingových zařízení si určitě nestěžovali. Podle údajů agentury IDC se za rok 2020 v součtu prodalo 55 milionů gamingových počítačů a monitorů, což představuje meziroční nárůst prodeje o téměř 27 %. Šlo o nejlepší naměřené výsledky od začátku průzkumu v roce 2016. Nejsilnějším tržním segmentem zůstaly herní notebooky, které navzdory nedostatku komponent...
Celkem 66 % uživatelů zajímá rozšířená realita v oblasti gamingu. Mezi nimi je i 35 % těch, kteří jinak hry nehrají. Pro téměř 50 % respondentů by bylo zajímavé zapojení virtuální objektů do reálného světa. Objekty by zůstaly tam, kde je při hře „umístili“. Až 43 % uživatelů láká využití rozšířené reality ve sportu. Tyto závěry přinesl Ericsson ConsumerLab Report.
Podle prognózy společnosti IDC v letošním roce celosvětový trh s herními počítači, notebooky a monitory meziročně vzroste o 8,2 % na 42,1 milionu zařízení.
Zajímavé zjištění přinesl rozsáhlý průzkum portálu Ars Technica. Součástí průzkumu digitální distribuce na Steamu bylo také zjištění, že až 37 % všech her zakoupených přes platformu Steam zůstane ležet ladem a nikdo je nehraje. Výsledky vycházejí ze sledování 172 milionů účtů SteamCommunity ID více než dva měsíce. Steam je v současné době nejrozšířenější a nejoblíbenější platforma určená pro digitální...
Předních 25 veřejných herních společností v prvním pololetí roku 2018 vydělalo dohromady 50 miliard dolarů. Jde o meziroční nárůst ve výši dvanáct procent, přesto jde o nejnižší růst od roku 2014. Výsledky zveřejnila jako součást průzkumu Global Play Market Report analytická společnost Newzoo. V prvním pololetí 2018 dominovala desítka top společností, které v průměru rostly v obratu o 16 procent. První pětice...
Podle výhledů Newzoo v roce 2021 dopomůže rozmach esportu celému gamingu. Právě gaming (oblast, kam spadá vše, co souvisí s hraním) má brzy nabobtnat do takových rozměrů, že se stane významnější a výdělečnější oblastí, než jakou vytváří tradiční profesionální sport. Projděte si trendy, které by mohly v průběhu následujících tří let formovat jeden z nejrychleji rostoucích IT segmentů. Všechna hlavní...
Počítačové hry představují v globálním ročním objemu plateb prostřednictvím služby PayPal částku 12 miliard dolarů, oproti roku 2017 tak zaznamenaly nárůst o více než 23 %. Ženy v globálním měřítku tvoří 47 % všech online hráčů, v České republice je jich 33 %. Celých 47 % Čechů dává přednost nákupu digitálních verzí her proto, že nemusejí opouštět pohodlí domova, pro 46 % je důvodem k nákupu...
Tento web používá cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie jsou uloženy ve vašem prohlížeči a vykonávají funkce, jako je rozpoznání, když se vrátíte na náš web, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Funkční soubor cookie
Funkční soubor cookie by měl být povolen vždy, abychom mohli uložit vaše preference pro nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že pokaždé, když navštívíte tento web, budete muset znovu povolit nebo zakázat cookies.
Soubory cookie třetí strany
Tento web používá Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky. Web také používá Facebook Pixel na marketingové účely.
Pokud tyto soubory cookie povolíte, pomůže nám vylepšit naše webové stránky.
Nejprve povolte funkční soubor cookie, abychom mohli uložit vaše preference.