PlayStation 4 je druhá nejprodávanější konzole všech dob
Prodeje dosluhující generace herní konzole PlayStation lámou rekordy, přesto zůstávají za očekáváním výrobce.
PlayStation 4 bude brzy nahrazen novou generací herního systému, od uvedení na trh uplynulo už šest let a za tu dobu se prodalo 102,8 milionu kusů konzole.
Sony naposledy reportovalo prodeje přesahující 100 milionů kusů na konci července, kdy společnost oznamovala výsledky uplynulého finančního roku. Od té doby se prodalo dalších 2,8 milionu zařízení. PlayStation 4 tak překonal i prodeje původního PlayStationu, kterého se za jeho životní cyklus prodalo 102, 49 milionu nebo Nintenda Wii, jehož se prodalo 101, 63 milionu kusů. Na nejprodávanější konzoli všech dob ale „čtyřka“ zatím ani zdaleka nedotahuje – rekord drží stále PlayStation 2, jehož se během 12letého cyklu prodalo přes 155 milionů.
Sony také oznámilo finanční výsledky za druhé čtvrtletí 2019, že kterého však vyplývá, že prodeje i provozní zisk herní divize klesly. Meziročně šlo v případě divize Game & Network Services o pokles o 17 % na 454, 4 miliardy jenů (cca 4, 17 miliardy dolarů). Provozní zisk meziročně poklesl o 28 % na 65 miliard jenů (598,8 miliardy dolarů).
Navzdory tomu, že je PlayStation 4 druhou nejprodávanější herní konzolí historie, tak prodeje 2,8 milionu za čtvrtletí zůstaly daleko za očekáváním japonského výrobce. Přece jen se loni ve stejném období prodalo o více než milion konzolí více.
Prodej softwaru také nebyl podle Sony žádný trhák – prodeje fyzických i digitálních kopií vygenerovaly v Q2 jen 255,6 miliardy jenů (2,34 milionu dolarů) – v Q2 2018 šlo o 317 milionů jenů (2,91 milionu dolarů). Podle vyjádření Sony došlo k tomuto poklesu v důsledku absence silných titulů, jako byl v loňském roce Spider-Man. Kvůli nepříznivým číslům také Sony upravilo své výhledy na celoroční prodeje – z původně očekáváných 15 milionů PS4 za rok 2019 se stalo reálnějších 13,5 milionu prodaných konzolí.
Za celou herní divizi očekává za fiskální rok 2019 (končí v březnu 2020) Sony prodeje atakující 2 biliony jenů (18,4 miliardy dolarů) a provozní zisk 240 miliard jenů (2,2 miliardy dolarů).
Důvody snížení očekávaného zisku jsou podle výrobce důsledek odložení The Last Of Us Part II, zpomalení prodeje titulů třetích stran a nepříznivý kurz. Společnost však očekává mírný růst prodeje hardwaru. Růst by měly také zisky z prodeje síťových služeb, a to zejména díky nárůstu předplatitelů. Kvůli poklesu tržeb společnost plánuje omezit různé náklady, a to včetně nákladů na marketing, pod úroveň nákladů z předchozího fiskálního roku. Nicméně očekává se, že provozní náklady porostou a to zejména kvůli nutnosti investic do vývoje PlayStationu 5.
Zdroj: Gamasutra
- Novinky
- 4. 11. 2019