Esport a herní konzole
Profesionální herní scéna se nesoustředí jen na počítačové hraní. Na vzestupu je i profesionální konzolové hraní. O oblibě svědčí také vzrůstající obliba konzolových her mezi diváky nebo hodnota prize poolu v konzolovém esportu, která v dubnu dosáhla 2,5 milionů dolarů, což je dvojnásobek hodnoty výher za celé první čtvrtletí roku 2017. Za první čtyři měsíce roku 2018 dosáhl na…
Profesionální herní scéna se nesoustředí jen na počítačové hraní. Na vzestupu je i profesionální konzolové hraní. O oblibě svědčí také vzrůstající obliba konzolových her mezi diváky nebo hodnota prize poolu v konzolovém esportu, která v dubnu dosáhla 2,5 milionů dolarů, což je dvojnásobek hodnoty výher za celé první čtvrtletí roku 2017.
Za první čtyři měsíce roku 2018 dosáhl na Twitchi počet zhlédnutých hodin z přenosů hlavních e-sportovních eventů pro konzole 14,1 milionu hodin, což je oproti stejnému období loňského roku 95,5% nárůst. Přitom počet turnajů se oproti stejnému období roku 2017 navýšil pouze o tři (ze 43 na 46). Konzolové esporty zaujímají celkově 4,5 % všech zhlédnutých hodin na Twitchi a YouTube dohromady.
Nejatraktivnější byly pro diváky tři konzolové šampionáty: Fifa 18 Ultimate Team Champions Cups, Call of Duty World League a Halo Worlds Champioship, které zaujímají polovinu výše zmíněných hodin sledovanosti. Největšími organizátory konzolových eventů jsou Activision, EA, Capcom, Microsoft, MGL a Evo.
Pokud jde o žánry konzolového esportu, dominují jim bojové hry, střílečky a sportovní hry – tyto tři žánry dohromady zabírají 99 % nasledovaných hodin za první čtvrtletí roku 2018. Nejoblíbenější jsou bojové hry (41 %), následují střílečky (38 %) a sportovní tituly (21 %).
Sledovanost esportu obecně
Co se týče sledovanosti (zhlédnutých hodin celkem) profesionálních matchů a turnajů v minulých měsících včetně počítačového hraní, kraluje Dota 2, která je jedničkou na Twitchi a dvojkou na YouTube. Na Twitchi pak druhou příčku zaujímá střílečka Overwatch a po krátké odmlce se do top desítky dostala také Fifa 18, a to zejména zásluhou turnaje FUT Champions Cup pořádaného v Manchesteru.
Nejsledovanější hrou je Fortnite
Pokud bychom se podívali na absolutního vítěze (mimo profesionální scénu), tedy nejsledovanější hru současnosti, jednoznačně by zvítězil titul Fortnite, který je jedničkou na Twitchi i YouTube, kde si drží stabilní pozici. Z konzolových her se v uplynulých měsících dařilo zejména oceňované hře God of War, která vyšla exkluzivně na PS4 a stojí zcela mimo esport scénu. Na Twitchi má za duben bezmála 20 milionů zhlédnutých hodin.
Zdroj: Newzoo
- Průzkum
- 13. 6. 2018