Esport udělá do tří let z gamingu obrovský byznys

Esport udělá do tří let z gamingu obrovský byznys

Podle výhledů Newzoo v roce 2021 dopomůže rozmach esportu celému gamingu. Právě gaming (oblast, kam spadá vše, co souvisí s hraním) má brzy nabobtnat do takových rozměrů, že se stane významnější a výdělečnější oblastí, než jakou vytváří tradiční profesionální sport. Projděte si trendy, které by mohly v průběhu následujících tří let formovat jeden z nejrychleji rostoucích IT segmentů. Všechna hlavní…

Podle výhledů Newzoo v roce 2021 dopomůže rozmach esportu celému gamingu. Právě gaming (oblast, kam spadá vše, co souvisí s hraním) má brzy nabobtnat do takových rozměrů, že se stane významnější a výdělečnější oblastí, než jakou vytváří tradiční profesionální sport.

Projděte si trendy, které by mohly v průběhu následujících tří let formovat jeden z nejrychleji rostoucích IT segmentů.

Všechna hlavní média budou mít práva na vysílání

Obrovské mediální konglomeráty, jako jsou Disney, Comcast nebo AT&T, už řeší práva na esportovní obsah. Samozřejmě je to motivováno snahou zaujmout mladší publikum, také z tohoto důvodu se začínají mediální společnosti stále více zviditelňovat i v roli sponzorů, organizátorů a podobně. Nepůjde ale jen o prosazování esportu prostřednictvím lineárních mediálních kanálů, jako jsme to už viděli v případě Disney a Overwatch League, ale také o nelineární streamovací platformy, jako je třeba připravovaná streamovací služba od Disney.

Esport pomůže gamingu

Gaming jako celek (včetně kompetitivní scény) už nyní viditelně rok od roku roste. Podle odhadů Newzoo bude celosvětový herní trh do roku 2021 generovat přes 180 miliard dolarů. Jedním z hnacích motorů celého průmyslu bude pochopitelně právě esport, do kterého aktuálně míří obrovské investice z různých subjektů (zdaleka nejde jen o firmy z IT), které se chtějí zviditelnit u nové generace publika a potenciálních zákazníků. S tím, jak se esport rozmáhá, také přibývají diváci, kteří sledují obsah týkající se této oblasti i nad rámec samotných soutěží. Očekává se, že esport bude důležitou, ne-li zásadní, oblastí celého herního průmyslu v dalších letech.

Esporty a olympiáda

Už poměrně dlouho se koketuje s myšlenkou, že se esporty zařadí jako disciplína do olympijských her. Došlo už i k řadě jednání a ukázek, ale je nepravděpodobné, že by mohly olympijské hry v současné podobě pojmout také esport. Reálněji se jeví možnost, že vzniknou jakési olympijské ehry.

Termín „esport“ se začne vytrácet

Esport označuje souhrnně všechno, co se týká kompetitivního hraní. Jenže hry se dál vyvíjejí, vznikají nové tituly, rozrůstá se publikum. Jednotlivé tituly, jež dnes dominují profesionální herní scéně, se od sebe samozřejmě liší, jde o naprosto jiné žánry a herní mechanismy. Do budoucna se souhrnný termín bude vytrácet a do popředí se dostanou samotné názvy her – bude se hovořit o turnaji v League of Legends, každý budě vědět, co se hraje na The International.

Top týmy budou vydělávat, hodně vydělávat

V centru pozornosti diváků jsou samozřejmě herní týmy. Diváci fandí, obdivují své týmy. A s tím, jak se rozšiřuje povědomí o esportu, profesionalizuje se scéna a vznikají elitní týmy, zvětšuje se také fanouškovská základna. To zajímá sponzory a je to také příležitost nabídnout dychtivým davům nějaký „merch“. V následujících letech budou podle výhledů herní týmy jen na sponzorství, vysílacích právech a merchandisu vydělávat přes 10 milionů dolarů.

Další výhledy na herní scénu do roku 2021

  • Mobilní esportovci si během jediného turnaje vydělají miliony.
  • V souladu s evropským přístupem k tradičním sportům vzniknou dobře strukturované národní soutěže ve třech populárních esportovních disciplínách (hrách), soutěžit se v nich bude následně i na mezinárodní úrovni.
  • Esporty budou sponzorovat ty nejhodnotnější značky na světě.
  • Esporty budou generovat větší zisky než rugby.

Zdroj: Newzoo

Login
Loading...
Sign Up

New membership are not allowed.

Loading...