Square Enix prodává Embraceru svá studia a tituly Tomb Raider, Deus Ex a Thief
Skupina Embracer Group, která se skládá z vydavatelů videoher, k nimž už patří například Gearbox nebo THQ Nordic, oznámila, že od Square Enix koupí řadu slavných studií a titulů.
Ačkoli koupě není definitivní – jde zatím o „dohodu o převzetí“, dokud nebude vše podepsáno později v průběhu roku – v tiskové zprávě k oznámení se uvádí, že v případě schválení půjde o transakci v hodnotě 300 milionů dolarů. Za tuto částku Embracer získá studia Crystal Dynamics, Eidos Montreal a Square Enix Montreal (druhé jmenované studio pravděpodobně čeká změna názvu), v nichž pracuje přibližně 1 100 zaměstnanců po celém světě.
Embracer převezme projekty, které tato studia vlastní a/nebo na kterých pracovala, včetně her Deus Ex, Tomb Raider, Thief, Legacy of Kain a „pokračující prodej a provoz více než 50 her ze zpětného katalogu studií“. Zajímavé je také následující: „Crystal Dynamics aktivně pracuje na několika AAA projektech, včetně další hlavní řady hry Tomb Raider, která přinese příběhové a herní zážitky nové generace.“
Společnost Square Enix koupila Eidos (a spolu s ním i Crystal Dynamics) v roce 2009, a přestože zpočátku zvládala restartovat slavné série, jako jsou Tomb Raider a Deus Ex, pozdější hry spolu s licencovanými počiny, jako jsou The Avengers a Guardians of the Galaxy, společnost i přes solidní prodeje označovala jako nesplněná očekávání.
A co bude dál s klasikami, které definovaly počítačové hry v uplynulých dekádách? V tiskové zprávě společnosti Embracer se píše:
„Akvizice přináší zajímavou nabídku nových dílů oblíbených sérií, včetně nové hry Tomb Raider. Akvizice navazuje na poslání společnosti Embracer vytvořit přední nezávislý globální herní a zábavní ekosystém. Společnost Embracer zaujalo zejména bohaté portfolio původních studií, v němž se nacházejí značky s prokazatelným globálním potenciálem, jako jsou Tomb Raider a Deus Ex, a které zároveň prokazují schopnost vytvářet AAA hry s velkou a rostoucí fanouškovskou základnou. Existují přesvědčivé příležitosti k organickému růstu studií, aby se maximalizovaly jejich obchodní příležitosti.“
To naznačuje, že nový majitel nemá ambice oblíbené herní série „zabít“, ale naopak se je pokusí udržet a rozvíjet.
A jak se k prodeji vyjádřil Square Enix, který se „vzdal“ herního pokladu?
„Transakce pomůže společnosti přizpůsobit se změnám, které probíhají v globálním podnikatelském prostředí, a to zavedením efektivnějšího rozdělení zdrojů, které zvýší hodnotu společnosti urychlením růstu hlavních činností společnosti v oblasti digitální zábavy. Kromě toho transakce umožní zahájení nových činností tím, že pokročí v investicích do oblastí, jako je blockchain, umělá inteligence a cloud.“
Uvidíme, jestli se společnosti vyplatí výměna Tomb Raidera za blockchain…
Zdroj: Kotaku.com
- Play
- 3. 5. 2022