Mobilní hraní už nelze ignorovat
Mobilní hraní je oblastí, která je často přehlížena, přestože obrat tohoto segmentu neustále raketově roste. Na mobilních zařízeních (telefonech, tabletech) se hraje čím dál více a častěji. A kdo hraje na mobilech? Tento typ hraní je oblíbenější mezi ženami a jeho popularita roste více mezi staršími hráči než mezi teenagery. Za obrovskou popularitou mobilního hraní je zejména rozšíření…
Mobilní hraní je oblastí, která je často přehlížena, přestože obrat tohoto segmentu neustále raketově roste. Na mobilních zařízeních (telefonech, tabletech) se hraje čím dál více a častěji. A kdo hraje na mobilech? Tento typ hraní je oblíbenější mezi ženami a jeho popularita roste více mezi staršími hráči než mezi teenagery.
Za obrovskou popularitou mobilního hraní je zejména rozšíření chytrých telefonů – jejich prodeje stále rostou a zaujímají většinu trhu na úkor klasických telefonů. Současně se všude ve světě (kromě ČR) zlevňují neomezené datové tarify a roste rychlost připojení, takže je možné hrát i online téměř kdekoliv. Výbava chytrých telefonů se také stále zlepšuje – už i telefony střední třídy jsou vybaveny výkonnými procesory a grafickými čipy, na což reagují i herní vývojáři, kteří se věnují stále důmyslnějším hrám. Mobilní hry jsou tak na vysoké úrovni, co se týče game designu i provedení, nabídka her se rychle mění a díky mikrotransakcím se z mobilního hraní stal miliardový byznys.
Trochu čísel
V roce 2014 generovaly mobilní hry obrat přesahující 20 miliard dolarů, letos se odhaduje částka přesahující 50 miliard, v roce 2020 by to pak mělo být více než 70 miliard. Nabídka her je rozmanitá, na pomyslném vrcholu, co se týče příjmů, je Candy Crush Saga s ročním obratem 819 milionů dolarů. Druhé místo zaujímá eklektický titul Candy Crush Soda Saga s 614 miliony dolarů. Na třetí pozici je Golf Clash se 417 miliony dolarů ročně, následuje Clash Royale s 370 miliony dolarů a pětku uzavírá Clash of Clans s 323 miliony dolary ročně.
Na celém světě hraje na mobilních zařízeních přes 2,1 miliardy lidí (odhaduje se, že přes 60 % uživatelů si nainstaluje nějakou hru do týdne od chvíle, kdy si pořídili chytrý telefon). Více než polovina z nich (56 %) hraje častěji než desetkrát týdně. Pozoruhodným zjištěním je pak to, že 63 % hráčů jsou ženy, 60 % z nich hraje každý den a 36 % za mobilní hry utrácí nejčastěji prostřednictvím mikrotransakcí. Méně než polovina mužů (47 %) hraje každý den. Čas strávený hraním pak přesahuje 20 minut denně.
Rapidně roste také počet stahování – na začátku loňského roku bylo z Google Play staženo přes 90 miliard aplikací a her. Na Apple App Storu je přes dva miliony aplikací, více než třetinu z toho představují hry. V roce 2017 tvořily 80 % příjmů na Apple App Storu a Google Play právě mobilní hry.
Zdroj: Mediakix
- Průzkum
- 13. 5. 2018