Hráči žalují Epic Games kvůli hacknutým Fortnite účtům
Epic Games, společnost, která stojí za battle royal hitem Fortnite, čelí hromadné žalobě, kterou podali sami hráči.
Hráči viní společnost z toho, že nezajistila adekvátní ochranu jejich herních účtů a včas uživatele neinformovala o bezpečnostních nedostatcích.
Žaloba, pod kterou se podepsal „Franklin D. Azar & ostatní“, byla podána u okresního soudu v Severní Karolíně. Podle žaloby se více než stovka hráčů potýká s nepříjemnostmi kvůli hacknutým herním účtům a utrpěla prokazatelnou ztrátu, jelikož z jejich platebních karet měly být odčerpány prostředky za podvodné platby. Podle žaloby si byla společnost Epic Games vědoma zranitelnosti ve svém systému – tato zranitelnost měla umožnit neoprávněný přístup hackerům k účtům, z nichž mohli nakupovat herní měnu pomocí uložených platebních karet.
Tedy žaloba je založena na dvou problémech, o kterých se v souvislosti s Fortnitem v poslední době mluvilo – cross-site scriptingu a současně oblíbeném a osvědčeném recyklování hesel a phishingu. Vývojáři byli o nedostatcích informování bezpečnostními experty z Check Pointu a nezbytné opravy měly proběhnout v lednu, nicméně žaloba naznačuje, že došlo k masivnímu zneužití této zranitelnosti. Avšak ani v době, kdy to bylo aktuální, nepřišel ze strany bezpečnostních expertů nebo Epic Games ani náznak, že opravdu chybu někdo zneužil ve velkém rozsahu. V žalobě také stojí, že navzdory tomu, že byla společnost Epic Games upozorněna na chybu, dva měsíce ji nechala bez povšimnutí. Současně prý neuveřejnila, kolik účtů bylo zasaženo.
Pokud by žaloba s tímto neobstála, má další „eso“ v rukávu, a to Fortnite účty, se kterými se kšeftuje na pochybných fórech. Loginy získavájí hackeři nejčastěji prostřednictvím phishingu. Ostatně v loňském roce se objevila zpráva, kterou řádně skandalizovala BBC sérií interview s mladými lidmi ve věku od 14 let, kteří tvrdili, že vydělávají tisíce liber týdně tím, že prodávají právě hacknuté Fortnite účty.
Co z žaloby a možného procesu nakonec vzejde, zůstává otázkou. Není ale divu, že se globální problém s kradenými a nedostatečně chráněnými uživatelskými účty týká i nejpopulárnější hry dneška.
Zdroj: The Hacker News
- Life
- 14. 8. 2019