Prodej softwaru pro PlayStation 4 roste, hardware jde dolů
Sony oznámilo své finanční výsledky za uplynulý fiskální rok, který skončil na konci března. Největší profit přinesl opět software.
Celoroční tržby japonského výrobce, do jehož hájemství patří konzole PlayStation, v segmentu her a síťových služeb vzrostly meziročně o 19 % na 20,7 miliardy dolarů, provozní výnosy vzrostly na 2,8 miliardy, což představuje oproti loňským 1,6 miliardám dolarů téměř 43% meziroční nárůst. Tento stav je podle Sony motivován zejména počtem celkem prodaných konzolí, které představují ideální odbytiště pro prodej softwaru a služeb. Společnost výrazně profitovala z nárůstu předplatitelů služby PlayStation Plus a odhalila, že počet uživatelů prémiové služby v roce 2018 poskočil na 36,4 milionu (v roce 2017 jich bylo o dva miliony méně).
O něco hůře je na tom Sony s prodejem hardwaru. Ačkoliv je PlayStation 4 v současné generaci konzolí jasnou jedničkou co se prodaných kusů týče (v současné době jde o 96,8 milionu kusů, které se prodaly od uvedení konzole na trh), meziročně prodej hardwaru zpomaluje. Zatímco v roce 2017 se prodalo 19 milionů PS4, za fiskální rok 2018 Sony hlásí 17,8 milionů prodaných kusů. Vzhledem k nedávnému oficiálnímu potvrzení nové konzole, zatím nazývané jako PlayStation 5, se očekává, že budou prodeje PlayStation 4 nadále klesat. V aktuálním fiskálním roce Sony odhaduje, že se budou prodeje PS4 pohybovat okolo 16 milionů kusů.
Dá se očekávat, že za letošní fiskál Sony vykáže menší čísla. Sony aktuálně spoléhá na prodej softwaru, nicméně v souvislosti s vývojem nové konzole porostou i náklady, což v kombinaci se snižujícími se tržbami za původní software pro aktuální generaci konzole způsobí pokles příjmů i provozních nákladů. Sony tak střízlivě očekává, že tržby z prodeje a provozní výnosy herní divize klesnou v tomto fiskálním roce na 20,6 miliardy dolarů a 2,5 miliardy dolarů.
Jinak se Sony jako celku v uplynulém fiskálním roce poměrně dařilo – konsolidované tržby společnosti vzrostly o 1 % na 77,5 miliardy dolarů, přičemž zisk se zvýšil o 87 % na 8,2 miliardy dolarů.
Zdroj: Gamasutra
- Novinky
- 30. 4. 2019