Česká mobilní hra dobývá americký trh

Česká mobilní hra dobývá americký trh

Geewa je české herní vývojářské studio, které bylo založeno v roce 2005. Geewa se po povědomí hráčů dostala svým kulečníkem Pool Live Tour na Facebooku, který měl v době svého vrcholu 2,5 milionu hráčů denně. Celkově si tuto hru zahrálo přes 100 milionů lidí. V současné době je hlavním produktem Smashing Four, hra, který slaví úspěch na americkém trhu. Celosvětově hraje Smashing Four více než…

Geewa je české herní vývojářské studio, které bylo založeno v roce 2005. Geewa se po povědomí hráčů dostala svým kulečníkem Pool Live Tour na Facebooku, který měl v době svého vrcholu 2,5 milionu hráčů denně. Celkově si tuto hru zahrálo přes 100 milionů lidí. V současné době je hlavním produktem Smashing Four, hra, který slaví úspěch na americkém trhu.

Celosvětově hraje Smashing Four více než 200 tisíc hráčů denně a zájem dál roste. Měsíční tržby se pohybují kolem milionu dolarů a to ze Smashing Four dělá nejvýdělečnější mobilní hru vytvořenou letos v České republice. Českým vývojářům her se celosvětově daří. Vzpomenout můžeme například na fenomenální úspěch série Mafia nebo nedávného titul Kingdom Come. Český herní trh generuje ročně tržby mezi dvěma a třemi miliardami Kč. Na rozdíl od zmíněných legendárních titulů je Smashing Four free-to-play mobilní hra, ve které hráči ovládají hrdiny bojující mezi sebou na bázi kulečníkové fyziky.

Pokud jde o pořadí nejvýdělečnějších mobilních her ve virtuálních obchodech ať už Apple či Google, dostala se nová hra z dílny společnosti Geewa celosvětově na zhruba dvousté místo. „To nás nesmírně těší, vždyť před čtvrt rokem jsme se radovali z toho, že jsme na čtyřstém místě. Růst tržeb za tři měsíce je skutečně raketový. Z čeho máme obzvlášť radost, je to, že se nám daří oslovovat hráče na americkém kontinentu, především v USA. To je opět významný kvalitativní posun od minula, kdy jsme se s předchozí hrou prosadili spíš v Asii“, řekl zakladatel Geewy Miloš Endrle.

Mobilní hraní

Trh s bezplatnými hrami pro mobilní telefony se od her pro PC a herní konzole výrazně liší. Mobilní trh je založený na permanentní marketingové kampani a využívání analytických dat o chování hráčů. „V současnosti investujeme do marketingu de facto vše, co vyděláme, tedy skoro milion dolarů měsíčně,“ dodal Endrle. Podle něj má Smashing Four ambice dostat se mezi padesátku nejlepších her. Geewa zároveň připravuje další titul, který by její nabídku na trhu mobilních her rozšířil. „Nejlepší hry vydělávají až jeden milion dolarů denně a na vrcholu se udrží tři až pět let. My u Smashing Four očekáváme minimálně stejnou životnost. Hru stále rozvíjíme a posilujeme pozici lídra v oblasti her hráče proti hráči založených na reálné fyzice a jasných pravidlech.“doplnil.

Podle Miloše Endrleho patří Česko mezi vývojářské špičky. „Máme talentované lidi, vzdělané nejen v technologiích, ale i v dalších důležitých oborech, jako je hudba, výtvarné umění, či psychologie,“ řekl šéf Geewa. Zároveň ale dodal, že je škoda, že se v Čechách nepodařilo navázat na dílo Karla Zemana nebo Jiřího Trnky. Hry dávají kreativním lidem možnost v této tradici pokračovat a situace se podle něj stále zlepšuje. Stále aktivnější totiž začínají být vývojáři sami. Letos na jaře založili Asociaci českých herních vývojářů s cílem chránit a prosazovat zájmy místních tvůrců, spolupracovat s institucemi státní správy a podporovat rozvoj herního průmyslu v Česku. Podle Endrleho je dobře, že se o hry začíná zajímat stát. Především proto, že herní průmysl je oborem budoucnosti, přináší nejen peníze, ale hlavně inovace a atraktivní pracovní příležitosti skutečně globálního rozměru.

Zdroj: Geewa

Login
Loading...
Sign Up

New membership are not allowed.

Loading...