Kyberzločiny v herním sektoru meziročně poskočily o 167 %

  • Gaming Ready
  • Life
  • Kyberzločiny v herním sektoru meziročně poskočily o 167 %

Kyberzločiny v herním sektoru meziročně poskočily o 167 %

Nebylo by lepší hrát zase kuličky?

Toto hrozivé číslo se týká především Spojených států, které jsou hlavním cílem kyberzločinců. Frekvence kybernetických útoků se ale zvyšuje napříč všemi odvětvími, nicméně herní vášeň, která v USA v covidových letech izolace měla zelenou, je stále první na ráně. Počet útoků na rozhraní API v tomto odvětví vzrostl od května loňského roku o 167 %, nejvíce hráče zasahují útoky typu DDoS (denial-of-service attack). Na vzestupu je v této branži i ransomware.

Nebylo by lepší hrát zase kuličky?

Toto číslo (uvedené v titulku) je s trochou nadsázky ještě dobré, neboť během prvního roku pandemie se počet kyberútoků na gamery zvýšil dokonce o alarmujících 224 %. Tyto a další informace zjistila a poslala do světa zpráva společnosti Akamai. Jak říká Jonathan Singer, senior stratég Akamai: „S nárůstem a rozvojem herních aktivit se zvyšuje i cena jejich narušení prostřednictvím kybernetických útoků.“

Tento trend zatím rozhodně nevypadá, že by mohl být jen tak překonán. Herní průmysl zaváděním cloudové infrastruktury pro neopatrné hráče otevírá stále více potenciálních hrozeb. A jelikož stále přibývají noví a noví hráče, není divu, že je stále komu brát.

Jakými kyberzbraněmi se po gamerech nejvíce střílí?

Útoky na rozhraní API

API (Application Programming Interface) je rozhraní pro programování aplikací. Útoky na tato rozhraní představují polovinu všech úniků dat na světě, jedná se pro kybergangstery tedy o zlatý důl. Takto lze ilegálně získat přístup k back-end databázím a nepozorovaně krást osobní údaje. Nejčastěji se jednalo o útoky LFI (Local File Inclusion) a SQLi (Structured Query Language injection), přičemž útoky LFI byly využívány ke zcizování herních skriptů a zranitelnost SQLi byla zneužívána ke krádeži osobních údajů uživatelů.

Útoky DDoS

DDoS (Distributed Denial of Service), tedy doslovně „opakovaná odmítnutí služby“, při nichž útočníci zahlcují servery svými nekalými požadavky, jsou taktéž v růstu. Akamai ukázala na fakt, že herní průmysl zůstává vůči těmto útokům nejzranitelnější (37 % celosvětového provozu DDoS). Vzrůstá též velikost a sofistikovanost těchto incidentů – vždyť některé DDoS dovedly vyřadit z provozu celé hry a naštvat tisíce hráčů během několika vteřin.

Hry jako pračka špinavých peněz

Policie po celém světě se stále více zajímá o roli herního průmysl při proměně špinavých peněz v křišťálově čisté. Ukazuje se, že řada zločinců od mezinárodních drogových gangů po obchodníky s lidmi využívá hry k praní výnosů z trestné činnosti. Zločinci tak mohou činit tím, že si vytvoří herní profily, za své černé peníze nakoupí herní měnu – a svůj účet prodají elegantně jiné straně.

Jelikož gaming je závislý na mikrotransakcích, je z něj proto obzvláště atraktivní sektor pro utajení protizákonného jednání. Proč? Protože u transakcí do 10 000 dolarů je mnohem menší pravděpodobnost, že budou zachyceny příslušnými kontrolními mechanismy USA.

Co s rozlitým herním mlékem? Prevence, prevence, prevence…

Začněte u své firmy či svého podnikání. Od instalace a pravidelné aktualizace antivirového softwaru až po správce hesel existuje řada efektivních metod ke zmírnění rizik. Vzdělávejte své zaměstnance i sami sebe o nejlepších způsobech zabezpečení. Choďte častěji na procházky (ideálně bez mobilu, přitom však za světla a známými stezkami). A nezapomeňte, že život je stejně z pohledu člověka hra, kterou nemůže vyhrát.

Zdroj: Tech.co

Login
Loading...
Sign Up

New membership are not allowed.

Loading...