G2A: Polovinu hráčské komunity tvoří ženy

G2A: Polovinu hráčské komunity tvoří ženy

Celkem 52 % hráčů a 61 % hráček si myslí, že hraní počítačových her není jen pro kluky. Za rozhodně mužský sport vnímá gaming 13 % z nich[1]. Rovná polovina hráčské komunity jsou přitom ženy. Zábava v digitálním světě je dnes dostupná téměř každému – stoupá třeba i počet těch, kteří se hrám věnují po třicítce. Rozdíly mezi pohlavími nejsou patrné ani v přístupu…

Celkem 52 % hráčů a 61 % hráček si myslí, že hraní počítačových her není jen pro kluky. Za rozhodně mužský sport vnímá gaming 13 % z nich[1]. Rovná polovina hráčské komunity jsou přitom ženy. Zábava v digitálním světě je dnes dostupná téměř každému – stoupá třeba i počet těch, kteří se hrám věnují po třicítce. Rozdíly mezi pohlavími nejsou patrné ani v přístupu k technologiím v dětství – konzoli nebo počítač využívalo během dospívání alespoň občas téměř 90 % současných hráčů a 85 % hráček.  Zájem o gaming v dětství otevírá v dospělosti i řadu kariérních možností. Mezi herními vývojáři je ovšem žen stále jen čtvrtina.

Útlý teenager s brýlemi, který celý den stráví za obrazovkou – image typického geeka, zapáleného hráče videoher, zná z filmů a seriálů kdekdo. Méně známý už je ale obrázek o tom, jak ‚gameři‘ skutečně vypadají dnes. Podle dat G2A Academy jsou například bezmála polovina z nich ženy. Že gaming je „jen pro kluky“ si ostatně dávno nemyslí ani sami hráči. V průzkumu mezi zákazníky G2A jich až 51 % uvedlo, že za čistě mužský sport jej nepovažují. Za „spíše mužský“ jej vnímá 20 % hráčů a za „rozhodně mužský“ méně než 13 %. Klienti využívající G2A jsou obvykle zapálenými hráči a hrají především na počítačích, spíše než na konzolích nebo telefonech. Mezi počítačovými hráči u nás i ve světě totiž stále ještě převládají muži.

S tím, že stereotypy o hráčích jsou dnes převážně minulostí, souhlasí i odborníci. „Gaming je v podstatě způsob, jak využít moderní technologie k volnočasové zábavě. Přístup k digitálním zařízením a internetu, stejně jako dovednost s nimi pracovat, dnes mají lidé napříč prakticky všemi generacemi. Podle toho vypadá i demografické složení těch, kteří se baví hraním her,“ říká Dorota Wróbel, General Manager z G2A. Podle stejného průzkumu mělo k herním technologiím jako je počítač a internet v dětství alespoň zřídka přístup bezmála 90 % současných hráčů videoher (85 % mezi hráčkami). Až 45 % z nich se k takovým prostředkům dostalo velmi často, bez ohledu na pohlaví.

Hry jako zaměstnání

Gaming dokáže otevřít dveře nejen hodinám zábavy nebo dobrodružství – funguje také jako odrazový můstek pro ty, kteří se rozvojem světa digitálních technologií chtějí živit. Do této kategorie spadá například profesionální gaming, případně streamování, ale také práce v odvětví tvorby her zcela nových. V současnosti je mezi herními vývojáři žen zhruba čtvrtina[2] – takřka rok od roku ale jejich počet stoupá. Prvotní zájem o IT nebo software development mohou u dívek vzbudit právě videohry. „V minulosti jsme často slýchali, že hraní počítačových her je klučičí záležitost, nebo že dívky, které se baví u videoher jsou nějakým způsobem ‚nenormální‘ nebo asociální. S tím, jak se herní svět otevírá novým cílovým skupinám, se ale podobné mýty daří úspěšně bořit. Gaming je zkrátka pro každého,“ dodává Dorota Wróbel. Sama je toho živým důkazem – jako generální ředitelka největšího online tržiště pro hráče zaměstnává v oboru stovky mužů i žen.

Zdroj: G2A

[1] Průzkum mezi zákazníky online herního tržiště G2A ve věku nad 15 let na téma ‚Ženské hráčky‘. Průzkum probíhal od 2. do 19. července 2021 ve formě online dotazníku.

[2] Data portálu Statista: https://www.statista.com/statistics/453634/game-developer-gender-distribution-worldwide/

Login
Loading...
Sign Up

New membership are not allowed.

Loading...